Nápady, ako využiť POS stojany na marketing vašej firmy

Predstavte si situáciu, že s plným košíkom spokojne kráčate k pokladni. Ste rozhodnutí zaplatiť a odísť s tým, čo ste nakúpili. V košíku už totiž máte všetko, čo ste z obchodu chceli. V jednom momente však zbadáte žiarivý nápis, ktorý sa týči nad lákavým farebným stojanom.

Nápisy na ňom chvália nový nealkoholický nápoj, ktorý vás v sprievode krásneho nasvietenia priam láka k nákupu. Zrazu podľahnete impulzom. Meníte svoje spokojné rozhodnutie odísť s tým čo máte. Na pokladničný pás prihadzujete novinku, ktorá na vás tak lákavo pozerala z veci nazývanej POS stojan. 

Čo je POS marketing

Vyššie sme si opísali úplne bežnú skúsenosť s  týmto typom marketingu, ktorý podporuje predaj v mieste pri pokladni. Do tejto kategórie patria rôzne výstavné stojany, plagáty, mobilné jednotky, veľké nápisy či rôzne kartónové výrezy. Ich úlohou je nalákať zákazníka na ďalší nákup v blízkosti pokladne. 

Často sa zameriava na položky, ktoré si zákazník nemusí kúpiť bežne pri vstupe do predajne. POS ho nabáda, aby k svojmu nákupu ešte pridal niečo malé. Najlepšie funguje u nakupujúcich, ktorí sú zvyknutí nakupovať impulzívne. POS marketing však aj účinne podnecuje záujem zákazníkov o nové produkty, ktoré ešte nevyskúšali.  

Zvýšenie predaja vďaka POS marketingu v praxi

Existuje veľa nápadov, ako POS využiť vo svoj prospech. Ich rozmanitosť je závislá od miest, na ktorých sa používajú. Najčastejšie ide o rôzne predajne, haly, sály a podobne.

POS kartónové stojany 

Ide o najbežnejší spôsob, aký môžete vidieť v rôznych obchodoch či potravinách. Vďaka kreatívnym návrhom kartónových stojanov dokážu výrobcovia zvýrazniť svoj produkt a nabádať zákazníka k jeho kúpe. 

Okrem toho sú výborným nástrojom na sugestívny predaj, keď vedľa nich umiestnite tovar, ktorý nadväzuje na kúpu toho v stojane. Dobrým príkladom sú špeciality na gril, hneď vedľa dreveného uhlia. POS stojany sa tiež skvele kombinujú s jedinečným predmetom, ktorý podčiarkuje atmosféru nákupu a samotného produktu. 

Vernostné karty

Do POS marketingu sa môžu zapojiť aj maloobchodné prevádzky, ktoré skvele využijú napríklad vernostné karty. Vďaka ich výhodám je pravdepodobné, že vás pri nákupe dokážu ovplyvniť a zároveň prilákať na opätovnú návštevu danej prevádzky. 

Zaujímavá možnosť sú kartičky, ktoré sa dajú označiť, napríklad pečiatkou. Môžu propagovať výrobok zadarmo v zmysle – kúpte si 4 kávy a piatu máte na účet podniku. 

Súťaže

Každý má rád možnosť, vďaka ktorej môže niečo vyhrať. Rôzne formy súťaží sú preto ideálne na využitie v marketingu. Pri niektorých dokonca môžete získať cenné dáta, ktoré vám pomôžu v príprave ďalšej stratégie. 

Skvelou formou sú napríklad dotazníky prieskumu spokojnosti, ktoré zároveň slúžia ako vstupná brána do súťaže o zaujímavú cenu. Každý, kto sa do prieskumu zapojí má šancu vyhrať a vy získate cenné dáta priamo od vašich zákazníkov. Súťaž môže byť doplnená o lákavý POS stojan, ktorý na ňu bude pútať v dostatočnej miere. 

Ak vás POS marketing zaujal, nechajte ho na profesionálov. V KPK Reklame vám dokážeme pripraviť individuálnu cenovú ponuku na mieru a pomôcť s návrhom až po realizáciu vašich požiadaviek. 

Mám záujem o POS stojany